mandag 16. mars 2009

Problemer og spørsmål



Jeg har et problem, et problem som mange andre deler med meg.
Hva skal jeg bli?
Når jeg er ferdig med studiene (som jeg ikke vet hvilke er enda), hva ender jeg opp som? For jeg har bestemt meg for å ende opp som noe, jeg skal ha en skikkelig utdannelse, og en skikkelig jobb. Jeg vil ikke jobbe i lekebutikk for resten av livet, med mindre jeg blir min egen sjef da. Kanskje det hadde vært noe? Startet egen butikk? Kanskje, men det er veldig mye arbeid og mye å tenke på, og tenk om butikken går konkurs, ja, da er det ikke mye å gjøre. Sååå, tror jeg legger den ideen vekk.

En stund ville jeg bli markedsfører, fordi jeg syns markedsføring var et interessant fag på skolen. Men det varte bare frem til 2.året med markedsføring. Da skjønte jeg ikke så mye av det lenger. Kanskje fordi jeg fikk ny lærer som ikke klarte å lære fra seg, og som snakket fortere enn Gilmore Girls jentene! Jeg sluttet altså med det faget. Hva er poenget med å fortsette med et fag du ikke forstår uansett hvor mye du prøver? Jeg var stor fan av den læreren vi hadde første året. Hun klarte virkelig å lære fra seg. Så savner henne litt.

Nå er jeg ufattelig lei av å ikke gå på skolen. Trodde alltid at det å ikke gå på skolen skulle være en drøm, men nei. Hvis du tror det, så tro om igjen. Det er kjedelig, og du føler at du ikke gjør noe fornuftig i det hele tatt. Å jobbe er jo greit, men når du jobber så lite som det jeg gjør, så er resten av uken pretty damn boring. Jeg prøver å få meg en til jobb, men det er nesten umulig. JEG TRENGER PENGER!

Kunne ønske jeg ble russ i år, sammen med mesteparten av vennene mine. Vi hadde store planer som gikk i dass for meg. Jævla skole. :( Men jeg får være med å feire da. Kan kjøpe meg en rød bukse og tegne på den!

Men tilbake til det jeg sa i begynnelsen; HVA SKAL JEG BLI?
Veterinær? De tjener bra, og jeg er interessert i dyr, men vet ikke om jeg klarer å studere i 6,5 år.
Sykepleier? Jeg er glad i mennesker, og vil gjerne hjelpe folk. Utdannelsen er bare 3 år, men de tjener ikke sååå bra. Men er penger alt? Nei, ikke egentlig, men jeg trenger masse penger til klær og sånn.
Tror jeg satser på å bli Lotto-millionær.

MONA, VIL DU GÅ PÅ SYKEPLEIERSKOLEN MED MEG NÅR JEG ER FERDIG MED VIDEREGÅENDE?
Så kan vi hjelpe hverandre, og ha det kjekt.
Hmm :)
Ka du sei? ^^

2 kommentarer:

  1. Lykke til hvis du skal bli veterinær, men seks komma noe i snitt, HEHEHE!

    SvarSlett
  2. ja det kunne jo blitt koselig det:D

    Mona

    SvarSlett